sobota, 2 lutego 2013

Pielęgnacja włosów

Dziś długo wyczekiwany post na temat pielęgnacji włosów. Wbrew pozorm moje włosy są bardzo problematyczne. Określiłabym je jako łamliwe, kruche, z rozdwojonymi końcówkami. Jakby tego było mało to również szybko się przetłuszczają i nadmiernie wypadają. Latem miałam zrobione ombre, które mi się znudziło, więc w październiku zafarbowałam szamponem Casting Brownie. Kolor spiera mi się bardzo nierównomiernie, widać też odrosty.
Nie pamiętam od kiedy zapuszczam włosy... Długość jaką mam całkiem mnie satysfakcjonuje, ale nie pogardziłabym gdyby włosy sięgały do łokcia:) Na podcinanie końcówek chodziłam średnio dwa razy do roku, bo szkoda mi było włosów... W rezultacie trzeba było skrócić włosy o 10cm ze względu na ich kiepską kondycję.
Powiedziałam dość, chce zapuścić długie, ale zdrowe włosy! I tak postanowiałam dołączyć do dziewczyn na wizaż.pl i zostać włosomaniaczką. Polecam rejestrację na tym portalu, to prawdziwy skarbiec informacji na temat pielęgnacji włosów i nie tylko.

Przedstawię Wam teraz 10 zasad pielęgnacji włosów do jakich ja się stosuję:

1. Myję włosy szamponem dla dzieci Babydream z Rossmana, który pozbawiony jest silnych detergentów(SLS) i silikonów w składzie. Polecam do codziennego mycia włosów, może trochę plątać, ale od czego jest odżywka:)

2. Po każdym myciu nakładam odżywkę również bez silikonów- moją ulubioną jest Garnier olejek Awokado i masłem karite.

3. Dwa razy w tygodniu smaruję włosy olejem lnianym i zostawiam na noc, rano normalnie myję włosy- efekt jest natychmiastowy! Włosy są gładkie, mięsiste, sypkie:)

4. Raz na 2 tygodnie laminuję włosy, mieszam dwie łyżki żelatyny z gorącą wodą i dodaję ok. dwie łyżki ulubionej odżywki. Zostawiam na godzinę i myję delikatnym szamponem.

5. Końcówki zabezpieczam odrobiną olejku ze słodkich migdałów.

6. W skalp wcieram preparat Cece do wypadających włosów, w planach mam również wodę brzozową, odżywkę Jantar i kozieradkę:)

7. Unikam suszarki, staram się ograniczyć używanie prostownicy i lokówki.

8. Do rozczesywania używam niezastąpionej szczotki Tangle Teezer i grzebienia z The Body Shop.

9. Od miesiąca biorę tabletki Ravelid- preparat wzmacniający cebulki włosowe.

10. Podcinam końcówki co 6-8 tygodni, a raczej mam taki zamiar :D

Włosy na drugi dzień po olejowaniu, wysuszone naturalnie

21 komentarzy:

  1. gdzie można kupic ten olej lniany ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w biedronce, piotrze i pawle, być może również w lidlu

      Usuń
  2. chyba ukradnę od Ciebie kilka sposobów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. można wiedziec co to jest ten preperat Cece, ile kosztuje i czy sa dobre rezultaty?

    zapraszam do mnie na bloga madeinmepatcy.blogspot.com ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dostałam w prezencie:) Wydaje mi się, że nieco zmniejszył wypadanie włosów, choć ciężko stwierdzić czy to nie jest zasługa również Revalidu.

      Usuń
  4. Revalid jest bardzo skuteczny - przetestowałam na sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne włosy :)
    Ja polecam również szampon Alterry nie zawiera SLS

    OdpowiedzUsuń
  6. olej lniany? ja używam kokosowego, ale muszę wypróbować lniany!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne włosy. Też się skuszę na lniany!

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę też wypróbować lniany!
    Piękne włosy!

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne i zdrowe włosy ! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. z Garniera mam właśnie ten szampon i jest genialny. super blog,
    zapraszam do obserwowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne masz te włosy;) Ja też próbowałam laminować włosy ale jakoś nie jestem przekonana a jak u Ciebie to wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:* Emilko ja laminowałam włosy 2 razy i jakoś większych efektów nie zauważyłam. Jedynie włosy wyglądały na bardziej puszyste i błyszczące. Powiem Ci, że bardzo ciężko było mi tą żelatynę zmyć przez co włosy wyglądały na obciążone, jednak nie poddaję się i kolejnym razem użyję innego szamponu do zmycia tej mikstury.

      Usuń
  12. świetne produkty, tak trzymać! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A zawijasz w coś włosy po posmarowaniu olejem lnianym? Jakąś folią, czy ręcznikiem? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Robię to w ten sposób, że wiąże włosy w kucyk tuż nad karkiem i wtedy rozprowadzam olej po kucyku, następnie robię warkocza i tak kładę się spać, na poduszkę kładę wtedy ręcznik żeby nie pobrudzić pościeli.

    OdpowiedzUsuń
  15. ja to obcinam włosy co 3 miesiące zeby wlasnie skutecznie zapuscic:D częściej nie byloby sensu:<

    OdpowiedzUsuń